A bercode-elfogadók előnyei
Mérhető többletforgalom
A kiskereskedelmi szektorban a marketingre (előre) elköltött összegek megtérülése csak nehezen mérhető. Jogos igényként merül fel a kereskedőkben vagy helyi szolgáltatókban, hogy - kedvezmény biztosításával, esetleg forgalmi jutalék fizetésével - csak akkor/azután fizessenek forgalomarányosan, ha a vásárlás már megtörtént.
A közösségek vásárlóereje
Egy ilyen kockázatmentes lehetőség kiaknázása azért ütközik nehézségekbe, mert a hirdetések alapján az üzletbe betérőknél nincs olyan akár anonim, de a „vevőküldőt” beazonosítani tudó „igazolás”, ami alapján a hatékonyság mérhető lenne.
A megoldás
Platformunk folyamatosan növekvő számú közösség, pl. forprofit cégek vagy nonprofit szervezetek (alapítványok, egyesületek, kamarák, szakszervezetek, társaságok), valamint művészek, sportolók számára biztosítja azt a lehetőséget, hogy ők az ügyfeleik, tagjaik, rajongóik, támogatóik stb. számára olyan egységes rendszerű 18 karakteres vonalkódokat, úgynevezett bercode-okat bocsássanak ki, amelyek lehetnek bármilyen adathordozóra - például kulcstartóra vagy plasztik kártyára - nyomtatva (esetleg ragasztva), de megjeleníthetőek akár egy mobiltelefon képernyőjén is.
Vásárlói előny(ök) biztosítása
A fent említett közösségek a kapcsolati körükben lévő vevőket akkor tudják a leghatékonyabban a partner üzletekben történő vásárlásra motiválni, ha ott ők közvetlen (azonnali) kedvezményt kaphatnak. Fontos, hogy a biztosított diszkont nagysága elég vonzó legyen ahhoz, hogy a bercode-birtokosokat a vásárlási szokásaik megváltoztatására ösztönözze. (Javasolt a termékeken/szolgáltatásokon lévő árrés/fedezet harmadának, felének a biztosítása.) Az elfogadóhely-keresőnk találati listájában az elfogadóhelyeket az általuk biztosított kedvezmények alapján a magasabb értéktől csökkenő sorrendben jelenítjük meg.
Nagyobb vásárlóerővel rendelkező közösségek pozitív megkülönböztetése
Extra megjelenést kapnak azon elfogadóhelyeink, amelyek tevékenysége elsősorban a "prémium" ügyfelekre (közgazdászok, orvosok, újságírók, ügyvédek, vállalkozók stb.) fókuszál. Amennyiben élnek ezzel a lehetőséggel, azaz a mintegy 20%-nyi Extra és Business bercode-birtokosnak dupla kedvezményt biztosítanak, akkor üzleteiket az ilyen bercode-okat kibocsátó Partnereink nagyobb hatékonysággal fogják reklámozni. Mivel ezek a felhasználóink az elfogadóhely-keresőnkben - az első körben bizonyosan - szűkíteni fogják a keresést az őket pozitívan megkülönböztető kereskedőkre/szolgáltatókra, így Önöknek - megfelelő célcsoport esetén - előnyös ezzel a lehetőséggel is élniük.
Ahol nem a kedvezményadás a megoldás
Amennyiben Önök nem az FMCG szektorban tevékenykednek, azaz egyedi és/vagy több százezer forint értékű termékeket, szolgáltatásokat értékesítenek vagy szerződött ügyfelekkel rendelkeznek, például: autó-motor (kereskedések), banki szolgáltatás, biztosítás, internet-szolgáltatás, kulturális szolgáltatás (belépő könyvtárakba, múzeumokba, színházakba), közüzemi szolgáltatások, oktatás, pénzügyi tanácsadás, távfelügyelet, telekommunikáció, utazás, újság-előfizetés..., úgy nem javasoljuk, hogy bármelyik bercode-birtokos számára kedvezményt adjanak, mert nem életszerű, hogy bárki ez alapján hozzon - hosszú távra szóló - döntést. Javaslatunk inkább az, hogy fontolják meg saját arculatú (ügyfél)kártyák kibocsátásának lehetőségét. (Hasonlóan nem tudjuk még elfogadni az akár DM, akár MLM rendszerben értékesítő ügynökök/munkatársak kedvezmény-vállalását sem.)
Automatikus adminisztráció
Elfogadó Partnereink igénybe vehetik díjmentes adminisztrációs szolgáltatásunkat is (ez a webáruházak számára kötelező). Ennek keretén belül a bercode-ok használata során generálódó adatokat begyűjtjük, majd úgy tároljuk, hogy azok bármikor visszakereshetők legyenek. A forgalmi adatokat mi automatikusan kiegészítjük Kibocsátó Partnereink neveivel, így nem csak az esetleges pénztárosi tévedések kerülhetők el, hanem Elfogadó Partnereink értékes marketing-információkhoz is juthatnak.
Kiemelt szintű együttműködés
A fenti szoftver lehetőséget kínál arra is, hogy sokszoros - a felhasználókhoz közvetlenül eljuttatott - reklámért cserébe minimum 3% (üzemanyagok esetén 3Ft/l) forgalmi jutalék megfizetését is vállalhassák. Az extra többletforgalmat biztosító szolgáltatásunk részleteiről ezen oldalunk 3. sz. Mellékletéből tájékozódhatnak.
Az együttműködésünk megkezdése
Csak azon kiskereskedőknek vagy helyi szolgáltatóknak tudjuk a többletforgalom elérését segítő szolgáltatásunk nyújtását - regisztrációjuk után - megkezdeni, akik valamelyik Kibocsátó Partnerünktől kaptak vagy vásároltak egy bercode-ot a következő paraméterekkel:
Szolgáltatási szint |
Minimum éves díj |
Elérhető közösségek száma |
Basic |
$0 |
1 |
Light |
$25 |
2 |
Classic |
$50 |
10 |
Extra |
$100 |
20 |
Business |
$200 |
korlátlan |